Zaštitite svoja prava

Objavljeno: 1.2.2015. Ažurirano: 30.8.2019.
Osnovno je pravo svakog potrošača pravo na informaciju. Minimalni opseg informacija propisan je u različitim oblicima regulative, no od kreditne institucije uvijek možete zatražiti dodatne informacije koje bi vam mogle biti korisne.

Informacije vezane uz pojedini proizvod ili uslugu kreditne institucije moraju biti pravodobne i adekvatne te lako dostupne svakom zainteresiranom potrošaču. Minimalni opseg tih informacija propisan je u različitim oblicima regulative, ali to ne znači da u kontaktima s pojedinom kreditnom institucijom ne možete zatražiti i više informacija za koje procijenite da bi vam pomogle da bolje razumijete prezentirane karakteristike i uvjete iz njezine ponude. Propisani opseg informacija omogućuje usporedbu ponuda kod više kreditnih institucija kako biste pronašli onu koja najbolje odgovara vašim uvjetima i mogućnostima. Usto je poželjno raspitati se (iskustva drugih – obitelj i prijatelji) i po potrebi savjetovati se sa stručnim osobama, a prije konačne odluke o sklapanju ugovora s kreditnom institucijom još jednom dobro razmisliti o tome trebate li konkretan proizvod ili uslugu, i svakako pročitati sve dokumente koje dobijete od kreditne institucije, a osobito ugovor prije potpisivanja. Na taj ćete način smanjiti rizik naknadnih iznenađenja i izbjeći ulazak u ugovorne odnose koji nadilaze vaše mogućnosti.

Koristite se samo onim proizvodima ili uslugama kreditne institucije koje razumijete!

Ako tijekom konkretnoga ugovornog odnosa imate određenih problema ili se nađete u situaciji da ne možete izvršavati ugovorom preuzete obveze, ponajprije je važno što prije stupiti u kontakt sa svojom kreditnom institucijom kako biste saznali koje vam mogućnosti stoje na raspolaganju. U slučaju da niste zadovoljni postupanjem svoje kreditne institucije, možete iskoristiti svoje pravo i uputiti joj pisani prigovor.