Elektroničke usluge

Objavljeno: 1.2.2015. Ažurirano: 30.8.2019.
Digitalna transformacija bankarskog poslovanja znatno je utjecala na osmišljavanje inovativnih elektroničkih platnih usluga i promjenu u komunikacijskom pristupu kreditnih institucija s potrošačima.

Kako bi kreditne institucije bile u mogućnosti osigurati klijentu pružanje svojih usluga u bilo kojem trenutku, bez obzira na to gdje se on nalazio, razvijeni su različiti distribucijski kanali platnih usluga putem računalnih mreža i telekomunikacijskih elektroničkih uređaja (mobitela, tableta, prijenosnog odnosno stolnog računala, POS uređaja ili nekoga drugoga tehnološkog rješenja). Međutim, neovisno o tehnologiji koju ste izabrali za korištenje, i dalje je važno pridržavati se općenitih sigurnosnih preporuka:

  • Informirajte se o pravima i obvezama korisnika prije ugovaranja usluge.
  • Vodite brigu o sigurnosti uređaja, ažurirajte preglednike, vatrozid i antivirusne programe.
  • Čuvajte sigurnosna obilježja (PIN, lozinka...).
  • Oprezno preuzimajte sumnjive sadržaje, preuzimajte isključivo službene aplikacije za provođenje financijskih transakcija te izravno pristupajte službenim stranicama ili aplikacijama kojima se namjeravate koristiti.
  • Ne koristite se financijskim uslugama na javnim mrežama ili računalima.
  • Isključite opcije dijeljenja podataka kada se njima ne koristite.
  • Odjavite se s uređaja nakon završetka korištenja usluga.

Najčešće korištene elektroničke usluge

Internetsko bankarstvo

Internetsko bankarstvo povezano je s uslugom transakcijskog računa i omogućuje vam obavljanje različitih bankovnih usluga bez odlaska u poslovnicu. Za korištenje internetskog bankarstva trebate imati pristup elektroničkom uređaju spojenom na računalnu mrežu i sredstvo za prijavu u sustav koje vam dodjeljuje banka (obično su to tokeni, m-tokeni, čitači kartica i sl.) te osobni identifikacijski broj (PIN). Prije ugovaranja usluge informirajte se o naknadama za korištenje.

Mobilno bankarstvo

Mobilno bankarstvo povezano je s uslugom transakcijskog računa i omogućuje vam obavljanje različitih bankovnih usluga bez odlaska u poslovnicu. Za korištenje mobilnog bankarstva trebate imati mobilni uređaj spojen na računalnu mrežu, instaliranu mobilnu aplikaciju te osobni identifikacijski broj (PIN). Prije ugovaranja usluge informirajte se o naknadama za korištenje.

Dodatne informacije o platnim uslugama dostupnima putem elektroničkog poslovanja možete pronaći u Obavijesti Hrvatske narodne banke o novom Zakonu o platnom prometu i novom Zakonu o elektroničkom novcu.