Hrvatska narodna banka u suradnji s Vladom Republike Hrvatske pokrenula je zajednički postupak javne nabave za usluge kreiranja i provođenja nacionalne informativne kampanje u cilju provedbe Nacionalnog plana zamjene hrvatske kune eurom. U skladu s potpisanim Sporazumom HNB-a i Vlade, nositelj javne nabave je HNB, a financiranje usluga iz nabave je zajedničko, u jednakim iznosima.
Cjelokupna dokumentacija o nabavi objavljena je na stranicama Elektroničkog oglasnika javne nabave RH i dostupna je svim zainteresiranim ponuditeljima.
Procijenjena vrijednost nabave iznosi 27 milijuna kuna i podijeljena je u šest grupa koje čine usluge izrade promidžbene kampanje predviđene vrijednosti od 6,8 milijuna kuna, zatim usluge strategije oglašavanja u medijima, planiranja i zakupa medijskog prostora planiranog iznosa od 14,5 milijuna kuna te usluge vođenja odnosa s javnostima i organizacije javnih događanja od 1,55 milijuna kuna. Usluge organizacije i vođenja pozivnog centra planirane su u vrijednosti 800 tisuća kuna, a usluge organizacije i provođenja istraživanja javnog mnijenja 400 tisuća kuna. Posljednja grupa odnosi se na realizaciju putujuće izložbe Euro na kotačima čiji se trošak procjenjuje na 2,95 milijuna kuna.
U tijeku je priprema prezentacije troškova Europskoj komisiji koja će prema utvrđenom iznosu i modelu refundirati do 50 posto troškova na temelju potpisanog Sporazuma o partnerstvu između Europske komisije i Vlade i zahtjeva za refundaciju koji će Europskoj komisiji uputiti Vlada.
Uzimajući u obzir iskustva drugih zemalja koje su uvodile euro, provođenje informativne kampanje važan je dio u provedbi Nacionalnog plana zamjene kune eurom u kojem uz Vladu i HNB sudjeluju i sve ključne hrvatske institucije te dionici iz gospodarstva i financijskog sektora.
Primarni je cilj kampanje prenijeti građanima sve važne informacije koje se tiču zamjene kune eurom poput fiksnog tečaja konverzije, gdje će i kada moći zamijeniti kunski gotov novac, što će se dogoditi s depozitima i kreditima nominiranim u kunama te kako će ih se zaštititi od neispravnog preračunavanja i zaokruživanja cijena. U kampanji će se posebna pozornost posvetiti upravo zaštiti potrošača i mjerama koje će se u tom cilju provoditi, a jedna od ključnih bit će obveza dvojnog iskazivanja cijena. Glavno je načelo da proces za potrošača mora biti besplatan, odnosno potrošač ne smije biti u financijski nepovoljnijem položaju nego što bi bio da euro nije uveden.
Predviđeni početak nacionalne informativne kampanje za zamjenu hrvatske kune eurom očekuje se tijekom ljeta ove godine.